A reklámok szegmentálása

Ha egy kicsit is konyítunk a reklámozáshoz, vagy volt már saját reklámunk, akkor tudjuk, hogy mennyire fontos a reklám elkészülte előtt meghatároznunk azt, hogy kiket szeretnénk elérni, megszólitani a reklám nézői közül.

Már az is sokat segít, ha átgondoljuk, hogy a tervezett reklám vajon hogyan fog hatni a női és a férfi nézőkre? Hiszen köztudott, hogy a nők és a férfiak is más és más részleteket vesznek észre. Vagy férfiak esetében inkább nem vesznek észre. Hiszen a nők a reklám legapróbb részletét is képesek befogadni és észrevenni, a férfiak ettől eltérően inkább a teljes képet, az összhatást fogadják be könnyebben. Azt is érdemes átgondolnunk, hogy kinek, milyen problémájára nyújthat, ajánlhat megoldást a reklámunk során bemutatott termékünk, vagy szolgáltatásunk. Például a férfiak a reklámokat elég unalmasnak és egyhangúnak tartják, nem is igazán figyelnek rá oda. Ámde ez könnyen megváltozhat, ha valami plusz kerül a reklámba, ami az ő érdeklődésüket is felkeltheti. Például egy csinos női arc, vagy hölgyek lenge ruhában máris oda tudja szegezni a tekintetüket a képernyőre. És nincs is ezzel semmi baj, így működünk, ezek a reakcióink ösztönösek és egy jó marketingszakember pontosan tisztában is van ezzel.