Ingatlanpiac és marketing

Talán kimondhatjuk, hogy a pár éve tartó szüntelen ingatlanpiaci növekedés, ha nem is hanyatlani, de mindenképpen mérséklődni látszik. Az ingatlanirodák és ingatlanügynökök soha nem látott összegekért közvetítettek lakásokat és házakat.

Most, amikor a visszaesés megkezdődött, az ingatlanokkal foglalkozó portáloknak és ügynökségeknek komoly email marketing és egyéb marketing tevékenységet kell folytatniuk, hogy fenntartsák az érdeklődést mindkét oldal felé. A nagy ingatlanhirdető oldalakon bevett szokás, hogy az ingyenesen feltölthető hirdetés mellett fizetős szolgáltatások is lehetségesek, amik gyorsabb eladást ígérnek. Az egyik ilyen az email marketing témakörébe tartozó hírlevelek. Bizonyos összeg kifizetésével az adott ingatlan bekerül azok közé a hírlevelek közé, amelyek a megadott paramétereknek megfelelő ingatlanokat tartalmazzák. Ezzel azt ígérik, hogy sokszor annyi lehetséges vevőt érhetünk el, mint enélkül. Ezen kívül ajánlani szokták még a hirdetés megjelenítő képén különböző feliratok elhelyezését, mint például „alacsony rezsi”, „azonnal költözhető” vagy éppen „tulajdonostól eladó”. A hirdetésre elköltött forintok pedig vagy megtérülnek a sikeres eladással, vagy nem.