A reklámok szerepe a márkák népszerűsítésében és pozitív hírnevének építésében alapvető fontosságú. Vannak azonban olyan kampányok, amelyek kifejezetten bosszantóak vagy zavaróak lehetnek a nézők számára, mégis meglepő módon hosszú távon emlékezetes hatást gyakorolhatnak a márkára.
A bosszantó reklámok lehetőséget teremtenek a márkának arra, hogy kilépjen a megszokott sémákból és kreatív, provokatív módon szólítson meg embereket. Az ilyen típusú reklámok megoszthatják a közönséget, azonban ez nem feltétlenül negatív dolog. Ha a reklám megjelenése után sokan beszélnek róla, az hatalmas figyelmet vonhat a márkára és a termékeire.
Egy jól eltalált bosszantó reklám az emberek emlékezetébe ivódik, és hosszú időn keresztül fennmaradhat. Az emberek emlékeznek az üzenetre vagy a poénra, és akár évekkel később is képesek felidézni a reklámot. Ezáltal a márka mélyebben beágyazódhat az emberek tudatába, és jobban eszükbe jut, amikor a termékek vagy szolgáltatások iránti igény felmerül.