A reklámügynökségek szerepe az üzleti életben igen fontos, hiszen segítenek az ügyfeleknek hatékonyabbá tenni a marketing tevékenységüket és növelni a bevételüket. Magyarországon és külföldön is számos digitális reklámügynökség működik, és bár a feladatok nagyjából azonosak, mégis van néhány különbség a két piac között.
Az egyik legfontosabb különbség a külföldi és a magyar reklámügynökségek között az ügyfélközpontúságban rejlik. A külföldi digitális reklámügynökségek általában nagyobb hangsúlyt fektetnek az ügyfél elégedettségére, mint a magyar reklámügynökségek. Az angolszász országokban például az ügyfél mindig az első, és a digitális reklámügynökségek minden erejüket az ügyfelek elégedettségére összpontosítják. A magyar reklámügynökségek esetében azonban gyakran előfordul, hogy az ügyfél nem áll az első helyen, és a pénzkereset lehet a legfontosabb szempont.
Egy másik fontos különbség a kreativitásban és a dizájnban rejlik. A külföldi digitális reklámügynökségek általában nagyobb hangsúlyt fektetnek a kreativitásra és az innovációra, míg a magyar reklámügynökségek gyakran a bevált sablonokra és bevált módszerekre építenek. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a magyar ügynökségek kevésbé kreatívak, csak kevésbé kockázatvállalóak.