Értékesítési szempontból sok cég úgy gondolja, hogy a karácsonyra kell fókuszálni, hiszen az év végén e köré az ünnep köré rendeződik a kommunikáció és marketing kampányok zöme. Persze ezek a marketing kampányok, ha jól vannak ütemezve és tervezve szép eredményeket érhetnek el, amire nem lehet panasz. Hiszen az ünnepek előtt jellemzően többet költünk, több mindent vásárolunk, és akár olyan termékeket is, amik nagyobb értékűek. Viszont van még egy kiemelt nap az év utolsó negyedévében, amit vétek lenne kihagynia a kereskedőknek. Ez pedig a novemberi fekete péntek. A fekete péntek, mint oly sok minden más is Amerikából szivárgott átt Európába és hódította meg hazánkat is. A fekete péntek egy olyan nap, amikor tényleg komoly akciókat kínáltak, főként használati cikkekre. Azonban ez az „ünnepnap” is megkopni látszik, mert bár vannak még akciók, de közel sem olyan nagy mértékűek, mint korábban, illetve hogy több bőrt lehúzzanak erről a kezdeményezésről, van, ahol már nem csak a péntek, hanem az egész hét fekete, tehát akár egy héten át is akciós termékeket kínálnak. Lényeg, hogy azért még mindig nagy figyelem övezi ezt az időszakot, tehát ha olyan termékünk, vagy szolgáltatásunk van, érdemes rákapcsolódnunk nekünk is.