Biztosan mindenki találkozott már a következő szituációval. Cipőt szeretett volna venni az illető és ehhez megnézte néhány online áruház kínálatát.
Ha történt vásárlás, ha nem, a következő pár hétben garantáltan minden közösségi oldalon, random cikkek olvasása közben és minden, hirdetésre lehetőséget adó helyen cipőhirdetésekkel fog találkozni. Ismerős ugye? Ez az online marketing egyik leghasznosabb eszköze, a remarketing. A remarketing csak egy az online marketing által használt számos eszköz közül, mint például a GoogleAds vagy a keresőoptimalizálás. A remarketing során a fogyasztó korábbi böngészési előzményei jelentik a kiinduló pontot, és ennek megfelelően jelennek meg hirdetések a továbbiakban a számára. Ezeknek a célzott hirdetéseknek vannak jó, és kifejezetten bosszantó oldalai is a fogyasztók szempontjából. Jó, mert az előzmények ismeretében sokkal több releváns reklámmal találkozhatunk, és nem kell az időnket és a figyelmünket felesleges és számunkra érdektelen reklámok nézésével tölteni. Ugyanakkor bosszantó, ha heteken át mindenhol ugyanaz a téma talál meg minket, holott az érdeklődésünk nem volt ennyire komoly. A remarketing használatával tehát célzott és hatásos hirdetési lehetőség van a hirdetők kezében.